The Most Wanted kokoaa yhteen trendikkäimmät ja halutuimmat vaatteet ja huonekalut

The Most Wanted

The Most Wanted  on kokoelma viimeisimpiä trendejä, harvinaisempia tyylilyylien herkkuja, väriä, asennetta ja vuosikymmenien himoittua patinaa. Taustalla vaikuttaa tinkimätön visio tavaran elinkaaren pidentämisestä, kädentaitoammattilaisten työllistämisestä sekä uudelleenkäytön edistämisestä. 

Moni tietää Kierrätyskeskuksen paikkana tehdä kukkaroystävällisiä löytöjä ja tarpeellisia tavaroita. Mutta perusvalikoiman lisäksi Kierrätyskeskuksesta löytyy myös kuratoitu The Most Wanted -vaate- ja huonekalumallisto.  TMW-brändi on kokoelma viimeisimpiä trendejä, erikoisia ja rohkeita juttuja sekä laadukkuutta ja pitkäikäisyyttä.  

– Katumuodin kuumimmat trendit, vintage ja käsintehdyt vaatteet sekä huippumateriaaleista valmistetut laatutuotteet, TMW-yksikköä alusta lähtien luotsannut verstasvastaava Anu Rissanen kuvailee brändin ydintä. 

TMW-tuote on trendikäs, mutta myös huollettu  

The Most Wantedin tuotteet ovat siitä uniikkeja, että ne huolletaan ja korjataan tarvittaessa ennen myyntiin laittoa. Puuverstas ja ompelimo sijaitsevat Espoon Nihtisillassa.  The Most Wantediin menevien tuotteiden matka on hiottu virtaviivaiseksi prosessiksi ja suorin reitti lajittelusta myyntiin on noin 20 minuuttia.  

Vaatteiden osalta prosessi pyörii päivittäin samalla tavalla: kaksi tiimiläistä kuratoi tavaraa ja pistää tuotteet joko pyykkikasaan, suoraan höyrytyskaistalle tai korjausta vaativien rekkeihin. Sieltä ompelijan on helppo napata tuotteita korjaukseen. 

– Peseminen, tahran poistaminen tai korjausompelu palauttavat tuotteen vielä yhdelle uudelle kierrokselle. Teemme pieniä korjaustoimenpiteitä, kuten napin ompelua tai ratkenneen sauman korjausta, Rissanen kuvailee.  
 

Huonekalumallisto täynnä aarteita 

The Most Wantediin on kuratoitu myös huonekalumallisto. Trendikkäimmät Mid Century Modern -henkiset tiikkikalusteet, tammihuonekalut, laadukkaimmat kotimaiset ja ulkomaiset huonekalumerkit sekä trenditekstiilit löytyvät täältä.  

-Puuseppä tutkii huonekalut ja päättää, sopisiko ne TMW-henkeen.  Hän pohtii kunnostukseen ja korjaamiseen käytettävää aikaa ja kannattavuutta. Tavoite on, että löydettäisiin pitkäikäisiä ja uniikkeja helmiä asiakkaille. 

Rissanen kertoo, että usein uniikkeja tavaroita tekisi mieli jäädä ihastelemaan ja fiilistelemään. Tiimi kun on täynnä estetiikasta, trendeistä ja secondhandista kiinnostuneita työntekijöitä. 

– Tänne tulee välillä erityislaatuisia helmiä ja niistä näkee heti, millaisiin miljöisiin ne voisivat sopia. Ei saa liikaa rakastua tuotteisiin ja tutkia niitä loputtomiin, sillä aikaa on rajallinen määrä. Mutta se on välillä vaikeaa. Olemme kaikki niin intohimoisesti kiinnostuneita työstämme, Rissanen nauraa.  

Erikoisin TMW-mallistoon myyntiin tullut tavara oli Anu Rissasen mukaan erään pankin salissa ollut, arkkitehdin suunnittelema massiivinen ruokaryhmä (kuvassa), joka saapui Kierrätyskeskukseen lahjoituksena. Pöytä oli täyttä mahonkia ja tuolit päällystetty vihreällä, ylellisellä nahalla. Hinnaksi ryhmälle arvioitiin hulppeat 2 500 euroa! Kokonaisuus päätettiin laittaa monikavanamyyntiin ja se löysi kuin löysikin heti uuden omistajan.

The Most Wanted on täynnä kuratoituja ihanuuksia, mutta kohtuuhinnoin

The Most Wanted on saanut asiakkaiden keskuudessa erinomaisen vastaanoton ja vakiinnuttanut muutamassa vuodessa asemansa. Tällä hetkellä The Most Wanted -mallistoa löytyy 7 eri Kierrätyskeskuksen myymälästä sekä valtakunnallisesta verkkokaupasta. Maaliskuussa Myyrmäen uuteen myymälään tulee kahdeksas The Most Wanted –osasto.  

TMW:stä löytyy tällä hetkellä huonekaluja ja sisustustuotteita, vaatteita, laukkuja ja kenkiä, mutta tulevaisuudessa mallistosta voisi löytyä myös muita kiinnostavia ja haluttuja tuotteita, kuten vaikkapa pyöriä. Korjaus- ja huoltotoimenpiteistä huolimatta tuotteiden hinnat on onnistuttu pitämään kohtuullisena. Kierrätyskeskuksen toiminta on vuosien mittaan virtaviivaistettu ja asiakkaat muistavat meidät myös hyvänä lahjoituspaikkana. 

– Seuraamme markkinakehitystä ja kilpailijoiden liikkeitä aktiivisesti. Trendien vaihtelut vaikuttavat aina valikoiman sisältöön. Esimerkiksi ryijyjä meni jossain vaiheessa paljon, mutta nyt vaikuttaa siltä, että myyntiajat ovat hieman pidentyneet. On kiinnostavaa nähdä, millaiset tuotteet trendaavat tulevaisuudessa, Rissanen summaa. 

Eeva Louko

Viestintäpäällikkö

Puh. 0400 348 306